Usuwanie zębów Iława

usuwanie zębów iławaWizyta u stomatologa u większości pacjentów wiąże się z dużym stresem. Zwłaszcza usuwanie zębów Iława budzi wiele obaw. Z pomocą stomatologowi przychodzi nowoczesna technika, dlatego warto wybrać dobrego lekarza, który osiada dobry sprzęt i spokojnie powierzyć mu wykonanie zabiegu.

Usuwanie zębów może odbywać się u stomatologów różnej specjalizacji. Usuwanie mleczaków wykonuje dentysta dziecięcy. Zabieg ten wykonuje się w ostateczności, gdy zęba nie można już uratować, a zawsze zostawienie zepsutego zęba grozi powikłaniami, chorobami, a także powoduje ból. Dlatego usunięcie zęba mlecznego jest ważne, by dziecko czuło się dobrze i nie było narażone na dodatkowe powikłania i dolegliwości.

Usuwanie zębów zatrzymanych

Chirurg stomatolog często wykonuje usunięcie zęba zatrzymanego. Ząb zatrzymany to taki, który jest w pełni wykształcony, ale nie przebił się przez dziąsło i został zatrzymany w tkance kostnej. Taka sytuacja może dotyczyć każdego zęba częściowo lub całkowicie zatrzymanego. Najczęściej jednak zębami zatrzymanymi są ósemki, czyli zęby mądrości. Zatrzymane zęby mogą uniemożliwiać właściwego funkcjonowania jamy ustnej bądź prowadzić do zapalenia dziąseł. W takiej sytuacji usuwanie zębów zatrzymanych jest koniecznością. Usuwanie ósemek zwanego również dłutowaniem ósemki poprzedza zrobienie zdjęcia rentgenowskiego lub tomograficznego. W zależności od położenia zęba i jego stanu i stopnia skomplikowania lekarz dobiera odpowiednie metody pracy wraz ze znieczuleniem.

Jak przebiega usuwanie zębów?

Ekstrakcja zęba mądrości odbywa się w znieczuleniu, a lekarz dodatkowo zabezpiecza powstałą ranę, np. szwem lub specjalnym opatrunkiem. Także przekazuje pacjentowi zalecenia, jak ma postępować, by rana goiła się szybko i bezproblemowo. Pacjent dostaje środki przeciwbólowe, czasami także antybiotyk. Na ranę trzeba uważać, usuwanie zębów to zawsze jest zabieg obarczony pewnymi zagrożeniami. Rana wymaga odpowiedniego postępowania, a więc unikania gryzienia i podrażnienia tej części szczęki. Przez kilka dni po zabiegu ekstrakcji pacjenci spożywają tylko płynne posiłki, chłodne, niepodrażniające dziąsła. W razie bólu stosuje się leki przeciwbólowe oraz zapisane przez lekarza antybiotyki. W razie opuchlizny zaleca się stosowanie zimnych okładów na policzek. Każda niepokojąca dolegliwość (temperatura, silny ból, krwawienie itp.) powinna być szybko konsultowana z lekarzem.